onsdag 1 april 2009

Jag måste ringa Carina

Fina "tittarsiffror" jag har på bloggen, men har varit lite passiv de senaste dagarna ser jag. Här kommer lite ditt och datt från helgen:

Här ska det bli fint till sommaren hade jag tänkt. Ska införskaffa Venturas blomlådor i zink, som jag tror blir fint mot vårt vita hus, och utöka rabatterna med fina blommor. Satt och skissade på vår framtida trädgård i måndags: Träd, buskar, spaljé, rabatter, häck, mm mm. Om några veckor kanske det är lite grönare i odlingskrukorna av lobelia, silverkrage, flox och lupiner. Man borde ha ett växthus istället!

I söndags var vi och uppvaktade min lilla lillebror på 22-årsdagen. Han fick ett överkast av oss. Vilgot passade på att testa trappen men pappa Jonas och J. var inte sena att hålla koll på bustrollet. Vi var lite sega efter dunderkalaset i lördags. Öppet hus hos M. och D. som båda fyller 30. Vi gick hem sist, det säger väl allt? Måste nog införskaffa Lars- Kristers platta om man får så trevligt av den musiken..."Jag måååååååste ringa Carina!!!!"

Nu måste jag börja med middan och planera för torsdagen den 9:e...kalas här hos oss. Funderar på smörgåstårta eller kanske inte? Sen blir det en tripp till fjälls, ska bli så roligt att vara med kusinfamiljen Forsman. I fjol gick jag och U. med stora magar men i år är det två småkillar som ska med oss på korvgrillning och skoteråkning. Det är äkta fjällsemester när alla sitter i underställ och rökdoftande hår med röda kinder och "pimplar" vin efter en pimplardag av fisk! MMM som i mys!!

1 kommentar:

  1. HHHH som i ditt nya hår. Bild?
    Vad du är duktig som håller på med blommorna. Ska kolla in blomlådorna och se vad det är.
    Mycket fest ni haft, roligt. Ha det så bra i påsk, vi skall vara hemma med besök från Sthlm och Götet.
    Kram

    SvaraRadera