lördag 21 mars 2009

Baka med Bree


Bakade (enligt de fikande )ett par goda kakor i torsdag. En svartbinbärskaka ur Leilas bok och en "syrliga rutor" med grape och citron, som är smarrig. J. skulle ha fredagsfika på jobbet, och jag ska erkänna att jag gärna tog på mig bakningen, även om könsrollspikarna haglar när det är frågan om bak t ex. På med förklädet och sen kände jag mig som Bree van de Camp från Desperate Houswifes. Haha! Jag lyckades bara få till en före-bild på svartvinbärskakan.


Vem är du i Desperate??? Jag är Bree, enligt Jonas:)

Fredagen gjorde jag och Vigge en Ås-tripp! Hälsade på jobbet och även mormors avdelning, som ligger på gångavstånd komiskt nog. Det ännu mer komiska är att vi blir kollegor till hösten då vi ska flytta till nya området Sånghusvallen i Byskogen där det blir 6 st avdelningar totalt. Spännande och dubbbelt så roligt att börja jobba igen med nya utmaningar. Men det har varit en hemlis ett tag, nu är det offeciellt.
Bree´s lilla hjälpreda!
Nu ska vi ut på en promenad i solen innan det är dags för middan som vi är bjudna på, ska bli så härligt att slippa laga mat för en gångs skull!

2 kommentarer:

  1. ohh recept på den där kakan vore ju inte helt fel , kan man hitta det på nätet tro?

    SvaraRadera
  2. Svartvinbärskakan finns säkert på nätet, annars är det som en vanlig sockerkaka med fil istället för mjölk, citron och svartvinbär såklart! Lycka till!

    SvaraRadera