onsdag 25 februari 2009

Marklund och barnmat




Shoppade ett par böcker igår, på rean. En liten söt om djur och bönder till Vigge och en Marklund roman till mig själv. Har nyligen lyssnat på Nobels testamente så det blir perfekt med uppföljaren nu. Undra hur många reaböcker man INTE hunnit läsa?? Dumt, men det är så härligt att äga de böcker man inte läst tycker jag, haha. Jag längtar faktiskt till lässtunderna med Vilgot, krypa upp i soffan och läsa bok efter bok. Själv kunde jag Tjuren Ferdinand utan och innan när jag var liten, haha.

I övrigt märker jag hur annorlunda veckohandlingen har blivit sen vi fick barn: Det är hundra olika sorters barnmatsburkar, blöjor, gröt, nappflaskor och välling. Nog går barnbidraget åt allt! Fick en skön dag igår då mannen låg hemma på återhämtning från sjukan, så jag kunde både springa och åka till Lillänge, cooooola Lillänge. -BARNFRI! Var in på Rusta och köpte en ny matta till köket, som jag sett på reklamen, svart och vit-randig, blev piffigt och snyggt till det andra svarta och vita. Nu ska jag ägna mig åt sonen lite, mellis kanske....banan! /Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar