fredag 6 februari 2009

Bloggar-Tessan och Vaken-Vilgot


Blogga, det är kul! Varför?? Jag vet inte egentligen varför jag fastnat för det, men det kanske har med mitt intresse för språk och uttryck att göra, lärare som jag är. För finns det nån som läser bloggen då?? Ja man är ju ingen Blondin-Bella direkt. Men lite vardags-Tessan kanske :)
Fredag och för tillfället sover V. i vagnen, i tvättstugan. För kallt för utesovning idag. Har varit på bvc för väg och mät. Nu väger han hela 8 pannor!! och är 69 cm lång.
Borde väl ta lite lunch jag med och sen dra igång med damråttsjagning, så fort det blir dammigt..helst i sovrummet.
Igår kväll när vi just lagt oss alla 3, V.pigg som vanligt. Jag ska precis kolla i min nyinköpta tidning så vips, får jag ett litet finger rakt in i ena näsborren, ajajaj, börjar blöda, så klart....upp, torka, pusta..nu så...försöker läsa lite, J. försöker sova, han som ska upp skittidigt och jobba, så...... bläurp, V. kräks, mycket....upp igen, byta pyjamas, örngott, påslakan och torka. ( Det här låter som Alfons Åberg) Jag ger upp tidningen och efter en stund så ger han med sig och låter sig komma till ro och äntligen kan vi väl somna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar